Zpravodaj:

  • Tak jo, vážení, opět jsem změnila design. A tentokrát tu asi zůstane delší dobu, protože se mi líbí. :) Holt mám Danteho ráda.
  • A ještě jedna věc. Mimo knih tu jsou taky herní tipy a triky, co jsem sama z her vyzjistila. A doufám, že vám to pomůže. :)

Leden 2011

Obecné

24. ledna 2011 v 21:45 | AnnElfwind |  4story
   Ve hře jsou celkem tři světy. I když zatím jsou spuštěné jen dva a vůbec se neví, jestli ten třetí vůbec někdy spustí. Tento třetí svět by se údajně měl jmenovat Gor a z toho, co vím, by tam měla být poušť.

Derion:
   Jeden ze dvou spuštěných světů. Tento svět je hlavně proty, co chtějí magii, ale i nemagické postavy se zde snadno uchytí. Tento svět je plný zelené a všude jsou takový modré lucerničky. Ale platí to jen pro jeho startovní část. Derion se rozkládá i na nehostiných pláních Nezaku, či mokřadech a ruinách Tiberedu... A mnoha dalších částech...

Valorian:
   Země bojívníků, kde se kouzlům opravdu moc nedaří. POkud to ve Valorianu chcete jako kouzelník někam dotáhnout, musíte být opravdu houževnatí. Nejlépe se zde ale vede bojovníkům.
   NIcméně, startovní město je mírně chaotické. Ano, uznávám, že pokud jste nikdy nehráli za Derion, tak vám to tak nepřijde, ale pokud znáte startovní město Derionu, dáte mi zapravdu.

Válečné oblasti:
   Ve 4Story jsou k nalezení i takzvané Válečné oblasti. Tyto oblasti slouží přimárně k tomu, aby zde obě země vedly válku, i když, je pravdou, že většinou to je tak, že oblast drží buď jedna, nebo druhá strana.
   Sekundární funkcí těchhle oblastí jsou jisté úkoly/questy.
   Obšem tyto questy jsou pěkně nevděčná práce. I když se jedná jenom o ty, co jsou ve Válečných oblastech. Nejhorší to je, když tam je narváno lidmi z opačné země, než jste vy.
   Proto doporučuji co nejdříve a nejrychleji splnit úkoly, které tam máte a pak vypadnout. Nejlepší čas je kolem páté hodiny ranní. To tam skoro nikdo není. Já to tak jednou udělala a vyplatilo se mi to.

Pečetě:
   TY jsou questy, které můžete až do určitého levelu dělat stále znova. Vhodné, když nemáte zrovna žádné questy, co by pohnuly dějovou linkou. Dosáhnete tak potřebného levelu rychleji, než kdybyste jen takna pas blind zabíjeli potvory.
   Ovšem úplně jinou kapitolou jsou pečetě z válečných oblastí. Takovým doporučuju se vyhnout. Protože než je jednonu uděláte, tak vás dvacetkrát zabijou. A kdo vás zabije? Opačná země, než jste vy.
   To je potom lepší dělat trochu déle pečetě pro nižší level a pak rovnou ty, co jsou pro vyšší. Vyhnete se tak pečeťování ve válečné oblasti. Jistě, trvá to trochu dýl, než když to děláté ve válečné oblasti, ale vpodstatě to zabere méně času, protože vás co minutu někdo nezabije.

Jakou postavu?

24. ledna 2011 v 21:35 | AnnElfwind |  4story
   Lukostřelec:
   Velice dobrá postava. Jediná, která po jednom stisknutí tlačítka střílí nepřetržitě šípy. Vhodná pro boj zdálky, ale i na blízko. Schopná používat krátké, ale i dlouhé meče. Jak jednoruční, tak obouruční. Velice dobrá volba, když už jste vyšší level. Zprvu se vám sice pozdávat nebude, ale věřte, že je to opravdu dobrá volba.
   Ovšem nedoporučuju používat základní zbraně z obchodů. Mají slabý útok. Raději si najděte vlastní zbraň a vylepšete si ji. Nebo si kupte zbraň už vylepšenou od jiného hráče.
   Dále má lukostřelec tu výhodu, že jako jediný může získat schopnost, kterou když aktivuje, tak pokaždé, když se do něj soupeř netrerí, tak se sám automaticky zraní za určitý počet životů. A tato hodnota s přibývajícím levelem vaší postavy stoupá.

Bojovník:
   Pokud raději rubete do soupeře sekerou, či prostě máte rádi boj zblízka, určitě zvolte bojovníka. Kdykoli totiž dostane zásah, utrpí jen minimální zranění. Můžete buď bojovat se štítem, nebo zvolit obouruční zbraň.

Kněz:
   Jediná postava, která se dovede uzdravit kouzlem a může si zvednout maximální počet životů/many. Na určitou dobu. Jako jediná může kouzlit na ostatní. A také je jediná, kdo se může v něco proměnit. Konkrétně v havrana. Může tedy letět a dostane se i na místa, kam jiní nemohou.
   Ovšem nedokáže se maskovat a pokud je zasažena, ztrácí velký počet životů. Jednotka je ale hodně dobře využitelná pro skupiny hráčů, které se drží pohromadě. A to především pro její schopnost hromadného uzdravení, kdy uzdraví všechny členy skupiny v blízkém okolí.

Stínový běžec:
   Vhodný pro tichý útok, ale snadno zranitelný, enboť jeho kožené brnění není moc kvalitní. A lukostřelba mu taky moc nejde. Jednotka to není špatná, ale nikdy bych ji nedoporučila začínajícímu hráči. Takovým bych spíše doporučila lukostřelce či bojívníka. Ovšem tato jednotka má zase na druhou stranu jako jediná dlouhotrvající neviditelnost, která je omezená jen množstvím many, kterou jednotka má.

Zaříkávač:
   Má schopnost ovládat zvířata - vždy jen jedno. A ta zvířata bojují po jeho boku. Zvířata musí snášet takoé škody, které protivník způsobuje, ale jejich útok je celkem veliký. Oproti tomu útok samotného zaříkávače je až žalostně malý.
   Ovládání zaříkače je celé o dobré kordinaci, vhodné pro pokročilé hráče, kteří už se vyznají.
  
Kouzelník:
   Slabá varianta kněze. Má možná trochu silnější útoky, ale jsou až žalostně podobné knězovým. A ani schopnost uzdravovat nemá. Není to dle mého názoru moc dobrá jednotka. Ale zase, pokud nějáký expertní hráč hledá výzvu, tak proč ne, že... Ovšem musí si uvědomit, že kouzelník vyžaduje expertní schopnosti a dobrou znalost hry.
   Pokud jste tedy začátečníci, rozhodně si tuhle postavu neberte a nedělejte stejnou chybu, jako já, která jsem si naivně kouzelníka vzala...

Souboj s počítačem, kde je nemožné prohrát

24. ledna 2011 v 21:24 | AnnElfwind |  locomotion
   Chtěli byste takto hrát? Lehkáž pomoc. Zapnite si hru potom mapeditor, nebo jak se to jmenuje. Vytvořte si mapu podle svých představ. Já doporučuju ostrov a potom ještě jeden menší, kde bude město. Na větší z ostrovů dejte takové továrny, jaké chcete. Já osobně doporučuju Steel work, Coal mine, Iron Ore mine a Factory. Ale samozřejmě si tam můžete dát úplně jiné.
   Než mapu uložíte, nastavte si příslušný počet protivníku a nechte je začít až po 240 měsících hry. Zároveň jim zakažte vlaky a všechno ostatní, co nechcete, aby používali. Doporučuju jim zakázat ještě tramvaje a autobusy. Popř. lodě. Ty tam občas taky dokážou nadělat pěknou paseku.
   Ještě si tam zaškrtněte "allow new companies to start during game" či to tam bude něják podobně. Neob to tam bude česky. Ale smysl bude pořád stejný. Teprve potom hru uložte. A samozřejmě pojmenujte. Vraťte se do hlavní nabídky, najděte si vaši mapu a začněte hrát.

   Samo, že ta mapa nemusí vypadat tak, jak popisuju. Například tam vůbec žádná voda být nemusí, nebo to může být třeba pět ostrovů, to je na vás. J8 vám jenom řekla, jak to dělám já a co je už osvědčený způsob. :)

Heroes III - nekonečná mapa proti počítači?

24. ledna 2011 v 21:18 | AnnElfwind |  heroes
   Chcete hrát hru proti počítači, ale tak, že budete hrát pořád dál a bojíte se, že bude váš počítačový oponent sebedestruktivní a bude vás pořád napadat? Mám pro vás snadné řešení.
   Zapněte si MapEditor a vytvořte si mapu, kde bude váš protivník oddělen hradbou hor nebo vody. Pokdu chcete mít jistotu, že nebude mít žádnou možnost dostat se k vám, vyberte mu hrad, kde budou jenom tři stupně věže kouzel - Skřetí hrad nebo Bažina.
   Ovšem, pokud chcete, můžete zariskovat a dát mu náhodný hrad. Potom je tu ale možnost, i když nepatrná, že v pátým stupni věže kouzel bude mít let, nebo dimensionální bránu. Ale i tak je nepravděpodobné, že bude dělat bordel, protože k tomu, abyste se naučili kouzlo pátého stupně potřebujete expertní moudrost a ono nejni vždy tak snadné získat schopnosti, které byste rádi.

Mise spasitel

24. ledna 2011 v 21:14 | AnnElfwind |  devil may cry
   Toto je něco, co se mi dlouho nedařilo přehrát. Jedná se o misi Spasitel. Úplně poslední mise, kdy Nero musí spasitele dorazit. Takže jakmile Dante vyřídí Spasitele zvenku a nero zabije uvnitř biskupa a společně s Kirií se dostane zpět ven, je na něm, aby to dokončil. Za pomoci Yamata.
   Spasitel po vás bude plácat rukou, někdy jednou, jindy druhou. Vaším úkolem je praštit ho do té, kterou nenechává položenou na zemi. A to je vlastně celý kumšt. I když, když jsem to hrála podruhé, tak se mi to ne a ne povést. Budu muset ještě trénovat. Ale, abyste věděli, tak je to proveditelné.

Kůň

24. ledna 2011 v 21:12 | AnnElfwind |  mount and blade
   Rychlost, nebo větší útok? To záleží na tom, jakou používáte zbraň. Pokud máte rádi luk, tak určitě volte koně rychlejšího. A pokud luk používáte, nezapomeňte si zvyšovat schopnost "Jízdní lukostřelba" kdykoli je to možné. Pokud jste tento typ, doporučuju vám plnokrevníka. Postupem času samozřejmě toho rytířského. Toto uskupení se hodí i pro ty, co používají jednoruční meče a meče bastardy.
   Ovšem pokud máte radši sekery, doporučuji opancéřovaného koně. Jsou odolnější a pro boj muže proti muži rozhodně vhodnější. Takže pokud máte rádi rubačku, volte pancéř.
   Pokud používáte oštěpy a jiné vrhací zbraně, vyzkoušejte lovecké nebo stepní koně. Jsou dobře ovladatelní a rychleji zatáčí, takže jste rychleji naštelovaní pro hod.
   A co ti z vás, kteří používají obouruční meče? No, to je jasná volba ne? Také opancéřovaného koně. Prostě, na boj muže proti muži není nic vhodnějšího. :)

Jak snadno získat peníze?

24. ledna 2011 v 21:08 | AnnElfwind |  mount and blade
   Zúčastněte se nějákého turnaje. Ovšem nedoporučuju turnaje v království Swadia, neboť ve všech se používají jen a jen dřevce, což není zrovna nejlehčí. Nedoporučuju začátečníkům. Pokročilejší mohou zkusit svoje štěstí. A kdo ví, třeba se jim povede nakonec vyhrát. Je to dřina, protože to dřevcem jde prostě pomalu, ale vyhrát se dá. Když už ho umíte jakš takš ovládat.

Ke komu se přidat?

24. ledna 2011 v 21:06 | AnnElfwind |  mount and blade
   Nejlepší je přidat se ke království Vaegris. Neboť narozdíl od království Swadia je umístěno na strategičtějším místě. A narozdíl od království Nordů má jízdní jednotky.
   Království Rokokské není zrovna nejšťastnější volba, neboť je roztahané moc do šířky a není nejlehčí jej ubránit.
   Chanát Khergit není špatná volba, ale doporučuju spíše zkušenějším hráčům, neboť ti nomádi, co tam jsou, jsou setsakra rychlí. Ovšem Chanát má tu výhodu, že má jízdní lučistníky. A to jako jediné království.
   Království Swadia má možná dobré jednotky, ale ze všech pěti království je nejnešťastněji umístěno. Je uprostřed mapy a tvoří tak centr celého hracího pole. Bohužel sousedí se všemi ostatními královstvími. Takže přese všechny svoje výhody se dá napadnoout nejsnadněji. Na druhou stranu je to ale dobrá věc pro hráče, kteří hledají výzvu.
   Co nám zbývá? Království NOrdů. Jejich království je strategicky umístěno nejlépe, ale pokud se k němu chcete přidat, doporučuji nejlépe dosáhnotu dobrých vztahů s královstvím Vaegris. To vám umožní najímat jízdní jednotky a zároveň být v té nejvýhodnější pozici.

Osiris

24. ledna 2011 v 21:01 | AnnElfwind |  malý faraon
Osiris
    TAdy můžete vidět symboly pro vyvolání boha Osirise. Nebo je to Osirion? Hele, to si vážně nepamatuju, tak mě za to nebijte, jo? Prostě boha. :D
  
   A kdybyste nakonci nevěděli, co udělat, až bůh ovládne Ankha, tak je to jednoduché, musíte ho zaíbt. Uvolněným balvanem. Jen tak tu kletbu zlomíte.

Chronicles of mystery

24. ledna 2011 v 20:58 | AnnElfwind |  chronicles of mystery
  
Symboly v závěrečné kryptě
    Tady můžete vidět uspořádání symbolů v kryptě. Jen už nevím, které je na který sloup, takže to už je něco, co budete muset vyzkoušet.

   Dále byste měli vědět, že kameny ve Vatikánu skládat jedině od spodu, protože jinak to nepůjde. Sice tam jdou skládat jiným způsobem, ale to pak nejde doskládat, takže začněte rovnou od spodu, aspoň to nebudete muset předělávat.

  

Hrob Marcuse Gordona

24. ledna 2011 v 20:50 | AnnElfwind |  posel smrti
Hrob Marcuse Gordona
    Tady můžete vidět něco, co vám pomůže dostat se do hrobu Marcuse Gordona. Nalevo to je sestavení kamenů, který hrob otevírají. Respektive otevírají vchod do něj. Povšimněte si, že ten uprostřed je červený, ty, co jsou jenom obrysy, jsou bílé a ten zbytek černý.
   Dále tam pak máte napsané řešení hádanek, které také budete potřebovat. Ovšem tady na vás apeluji, abyste to zkusili vyřešit sami, protože ty hádanky nejsou zas až tak těžké.

Vlk a důlní šachty

24. ledna 2011 v 20:47 | AnnElfwind |  posel smrti
Znamení zvěrokruhu
    Než se pustím do objasňování té vlčí věci, ráda bych vám sem dala tato znamení zvěrokruhu. Nejsem si už jistá, k čemu tam byla potřeba, ale zároveń věřím tomu, že k něčemu potřeba určitě byly. Protože jinak bych si je nekreslila.

   A samotný vlk. V jedné části hry se pohybujete v důlních šachtách. Potom z nich máte vyjít ven. Jenže, je tam mříž. V tomto místě si hru uložte, protože se může stát, že byste to mohli pokazit a pak byste to museli hrát znova.
   Máte uloženo? Dobře, tak jedeme dál. Nyní prozkoumejte mříž. Udělejte to dřív, než na ni vystřelíte. A prozkoumejte hlavně zámek. Protože jinak to nebude fungovat. A i tak to možná fungovat nebude. Pokud jste zámek prohlédli, vemte pistoli a vystřelte na něj. Pokud se vám to nepovede napoprvé, nestřílejte podruhé, nýbrž si hru nahrajte z uložené pozice a zkuste to znovu. Opakujte tak dlouho, dokud nerozstřelíte mříž a zámek hned napoprvé.
   Protože pokud byste na mříž vyplítvali oba dva náboje, jste lidově řečeno v prdeli. Neboli Game Over. Protože venku čeká vlk a jediné, co na něj platí, je právě pistole. Proto si musíte nechat ten druhý náboj. Abyste byli schopni přežít a pokračovat ve hře.

Závěrečný labyrinth

24. ledna 2011 v 20:41 | AnnElfwind |  posel smrti
Mapa závěrečného labyrinthu
    Toto je technický nákres labyrinthu, kterým budete muset projít, abyste se dostali do závěrečné poslední komnaty a na konec hry. Dám vám k němu pár rad.
  1.    Na mapě jsou vyznačeny dva otvory ve zdi. Rozhodně tam nesahejte. Pokud tak uděláte, Samuelovi projete hlavou bodec a bude to Game over.
  2.    V horní části labyrinthu jsou vyznačené dvě komory, které z něj ústí pryč. Ta levá je místo, kam musíte umístit tu kouli, o které jsem mluvila v jednom z předchozích článků. To druhé jsou schody, ale jsou za dveřma a otevřou se až poté, co labyrint vyřešíte.
  3.    Medailonek. Vidíte, že tak je označeno jedno místo na mapě. Tam najdete věc, která vážně vypadá jako medailonek. A tím se dají otevřít dveře, které vedou do části, kam se má umístit výše zmíněná koule.
  4.    Dále tam můžete vidět nápis propast. Tam raději ze začátku vůbec nechoďte. Později ji budete schopni zavřít helmou a mečem.
  5.    Na stěnách vidíte nakreslené takové kuličky. Symbolizují místa, kde mají být rozsvícená světla. Ony jsou klíčovým faktorem k překonání tohoto labyrinthu.
   Doufám, že vám to pomůže. Koneckonců, píšu to pro vás. :)

Poslední komnata

24. ledna 2011 v 20:32 | AnnElfwind |  posel smrti
Závěrečná komnata
    Je to vlastěn oltář z vidění, které následuje po objevení pátého symbolu, které se vyskytují na každém místě vraždy. Objeví se v době, kdy ti všímavější z vás už budou vědět, kdo vrah je. A věřte mi, že to je nemilé překvapení.
   Tady u toho oltáře to všechno skoro skončí. Pokus se dostanete až tam, tak už vás čeká jen závěrečné video, které rozhodně není nic pro slabší povahy.

   Což mi připomíná, že pro vás mám varování. Pokud si Samuela Gordona, hlavní postavu příběhu, oblíbíte, tak nedoporučuju hru dohrávat až do konce. Protože, no, pokud to chcete mermomocí vědět, zamodřete si následující text:

   Samuel Gordon na konci zemře, protože on je ten vrah a jediný způsob, jak zrušit kletbu, která se nad rodem Gordonů vznáší je, že obětuje svůj život.

   Tak, pokud to chcete vědět, výše uvedený text vám to rád sdělí. Pokud se ovšem necháte radši překvapit, vězte, že tak činíte na vlastní nebezpečí. A za případné citové ujmy, či ujmy na zdraví, rozhodně neruším.



Koule + kód trezoru

24. ledna 2011 v 20:27 | AnnElfwind |  posel smrti
Koule
    Tato koule vám po zasazení do oltáře umožní v závěrečném labyrintu rožínat a zhasínat světla. Bez ní není možné hru dokončit.
   Považujte to prosím za první nápovědu.
   Podle poznámek, které u toho mám napsané, bych si tipla, že je poprvé k vidění ve Williamově deníku.

   Dále bych vám chtěla říct, že kód k Robertovu trezoru je 63081. Není zrovna nejlehčí ho uhodnout a proto vám ho sem píši. I když, určitě neuškodí zkusit na to přijít i bez nápovědy, co vy na to?
   A když se vám to nepodaří, vždycky se přece můžete podívat. :)

Obecně o Poslu smrti

24. ledna 2011 v 20:20 | AnnElfwind |  posel smrti
Obal CD
    Jak už jste si mohli přečíst v rozcestníku, tato point and click hra je docela detektivního rázu. Pravdou ovšem je, že takto to vypadá jenom zpočátku. Čím dál hrajete, tím víc se detektivka zvrtává do hororu. A on to opravdu horor je. Holt to tak jenom ze začátku nevypadá.
   Postava, za kterou hrajete, se jmenuje Samuel Gordon a můžete ho vidět na přiloženém obrázku. V celé hře jde vlastně o to, abyste zjistili, kdo stojí za sérií záhadných vražd, u kterých jsou vždy na místě činu nalezeny záhadné symboly.
   Dobré je si dělat poznámky a hru si často ukládat, aby se vám nestalo to, co se často stávalo mně. A to, že jsem neustále umírala a pak jsem musela některé banální úseky hrát znovu a znovu. Ale co jsem opravdu poctivě dělala je, že jsem si psala poznámky. A o ty se s vámi ráda podělím. Asi tam nebude moc poznámek ze začátk hry, ale věřte, že tak od dvou třetin hry mám poznámek dost a dost. Na několik stránek v A4 sešitu mi to vyšlo.
   Mezi poznámky se řadí i některé vhodné nákresy a kódy. Ale vše se dozvíte v následujících článcích. :)

Heretic

24. ledna 2011 v 17:14 | AnnElfwind |  dosovské hry
Heretic - úvodní image
    Heretic je hra hodně podobná hrám Doom I a II a také hře Wolfenstein 3D. Nevím, jestli zrovna tu třetí z nich znáte, je poměrně stará. Napíšu vám sem cheaty. Myslím, že vám určitě přijdou vhod. :)
  
QUICKEN
NESMRTELNOST
RAMBO
VŠECHNY ZBRANĚ + MUNICE
SKEL
VŠECHNY KLÍČE
KITTY
PROCHÁZENÍ ZDÍ
PONCE
PLNÁ ENERGIE
MASSACRE
ZABIJE VŠECHNY NEPŘÁTELE
COCKADOODLEPOO
PŘEMĚNA V KUŘE
IDDQD
SMRT SEBE SAMA
IDKFA
ŽÁDNÉ ZBRANĚ U SEBE
   
   Pokud vám hry tohoto tipu nedělají dobře a dělá se vám u nich špatně, ale přesto je chcete hrát, doporučuju hrát s nesmrtelností. Je to pak méně stresující. A u většiny případů nesmrtelnost pomůže a můžete klidně hrát, aniž by se vám dělalo špatně.

Vlak

24. ledna 2011 v 17:01 | AnnElfwind |  dosovské hry
Vlak - úvodní obrazovka
    Nevím, jestli známá, ale určitě zábavná starší hra s názvem Vlak. Jezdíte s vláčkem a sbíráte všechno, co tam je. Ovšem nesmíte vláčkem narazit do zdi, nebo do sebe samých. Věřím, že všichni z vás, co jste tuhle hru někdy hráli, jste se dostali minimálně do levelu s heslem HOROR.
   Ti lepší z vás se možná dostali i do levelu s heslem ZARAZ. A co dál? Nejde vám to přehrát? Tak tady máte menší pomůcku. Zde naleznete hesla ke všem levelům. Ke všem dostupným levelům. :)
GOLEM
MOUSE
JEANS
BIENE
BUNNY
KRONE
DREAM
METAL
KATZE
FOTON
MYDLO
IDEAL
MIKRO
HYDRO
QUACK
LEDEN
ILUZE
SENZA
FAUNA
HAFIX
STROP
SAINT
GALAX
ULTRA
DIZZY
LILIE
BELLS
STONE
TODAY
STARK
RYBKA
TROJA
SLAVE
HOROR
ZARAZ
KLAUN
EMOCE
FORTE
RETAL
DUKEN
BRAUN
BASTL
LUCIE
CLOCK
STORY
WHITE
ISLAM
NATUR
HOMER

    Věřím, že vám to aspoň trochu pomůže. :)

Herní tipy

24. ledna 2011 v 16:52 | AnnElfwind |  herni-tipy
Dosovské hry - Starší hry, které jsou známé hlavně starší generaci. Většinou jste je mohli vidět na počítačích s operačním systémem windows 95. Ovšem, některé z nich můžete vidět i dnes.

Chronicles of Mystery - Poind and click hra. Vaším úkolem je vyřešit vraždu strýčka a Vatikánskou záhadu týkající se templářů.

Malý faraon - Opět Point and click hra. Ankh byl proklet Osirisem a jediný způsob, jak se kletby zbavit, je vydat se do samotného Egyptského podsvětí.

Posel smrti - Point and click hra, kde musíte odhalit kdo stojí za sérií záhadných vražd. Dám vám malou nápovědu - není to zahradník. :)

Mound&Blade - Adventura, ve které začínáte jenom s koněm a základní výbavou. Vaším úkolem je přidat se k jednomu z pěti království a dobýt svět. Během hry postupujete stále výše a ve výsledku se možná můžete stát i samotným králem.

Devil May Cry - Akční adventura, kde v roli Nera a Danteho musíte spasit svět a zastavit zlého spasitele a jeho lordstvo biskupa, který stojí za celou šarádou. Pomáhat vám budou vaše věrné zbraně, které si budete moci vylepšit v průběhu hry. Pokud jste dobří, získáte maximální úroveň.

Heroes - Kdo by neznal Heroes. Klasická mapová hra, kde je vaším cílem zdevastovat soupeře a zabrat si celou mapu pro sebe. Již vyšlo několik dílů. Ovšem dovoluji si poznamenat, že novější nemusí znamenat vždy lepší. Protože není nad starej dobrej Heroes III.

Locomotion - Stavíte transport impérium a snažíte se, aby všichni vaši protivníci zbankrotovali. Není nic jednodužšího, než postavit ty správné koleje na správném místě.

4Story - Online RPG hra, která ovšem vyžaduje instalaci klienta na váš počítač. Vše je však zdarma a jediné, co potřebujete, je trocha místa na disku, fungující internet a pevné nervy ve chvílích, kdy vás vaši protivníci budou dohánět k šílenství.

DragonFable - Online RPG 2D hra, která se hraje ve stylu point and click her. Ovšem je akčnější a co je nejlepší, neustále se vyvíjí a vývojáři přidávají skoro pravidelně nové eventy a možnosti.

Simon R. Green - Ostřejší než hadí zub

19. ledna 2011 v 19:56 | AnnElfwind |  knihy
Ostřejší než hadí zub
John Taylor se vrátil z minulosti s tím, že asi ví, jak porazit Lilith. Ovšem dozvídá se, že jeho sekretážka Cathy byla unesena. Vypraví se ji tedy společně se Suzie Brokovnicí hledat. Vzhledem k tomu, že je v baru u Podivínů, když se to dozví, tak Alex, majitel baru, jim ukáže tajnou cestičku, která vede sklepem. Jsou totiž obklíčeni lidmi od Autorit - lidí, kteřá rádoby říká Noční stranu. Alex je vyvede sklepem, kde spí Merlin Zplozenec Satanův, až ke dveřím, které vedou tam, kam chtějí, aby vedli.
John a Suzie jimi projdou a ocitnou se v blízkosti Doormousova shopu, kde prodává dveře, které vedou všude možně. A oni projdou dveřma, které vedou k Nekropoli. I když je cestou zaujmou dveře s nápisem Nebe a Peklo. Ale ty nehrají žádnou důležitou roli. Projdou tedy k Nekropoli, když to nejde až do ní a tam se setkají s Břitvákem Eddiem. Zjistí, že Cathy je na hřbitově Nekropole, což je v dimensionální kapce.
Eddie svými břity otevře do téhle kapsy cestu a oni vejdou. Narazí tam na Tommyho Zapomění a Sandru Šanci. Ti tam pořádají piknik a pak se tam zjeví vizuální záznam Walkera, který má momentálně práci v Ulici Bohů. Ten jim oznámí, že tam všichni zahynou a s Lilith se vypořádají Autority. Ovšem, nepočítal s Britvákem Eddiem. A když je potom Cathy osvobozena, snaží se všichni dostat z dimensionální kapsy pryč. Nakonec se jim to společnými silami povede.
Rozdělí se a Suzie, Břitvák a spol jsou vysláni k Podivínům, aby si tam udělali základnu. Taylor se vydává do Ulice bohů, aby s epodíval na tu spoušť. A pokud se nepletu, Tommy jde s ním. Najdou tam naprostý chaos a zasypanýho Walkera. Hlas Autorit. Vezmou ho k Podivínům a Taylor se pak vydává najít mrtvého chlapce. Najde ho v jakýmsi baru a že prý potřebuje jeho pomoc. Ten tvrdí, že se mu to docela určitě nebude líbit a má vlastně pravdu, ale nakonec se nechá uvrtat.
Spolu se vypraví kamsi do robotáren, kde má být údajně k nalezení Julius Advent. Viktoriánský dobrodruh a v součastné době novinář, nebo něco na ten způsob. Najdou ho a při té příležitosti osvobodí skupinu pracujících víl. Potom společně s Adventem a Mrtvým chlapcem Taylor vyvolá anděla, který mu dluží službičku. A tu si teď Taylor vybere. Chce, aby ho anděl poslal do budoucnosti, kde je Noční strana zničená a přežilo jenom pár jedinců. Stane se tak a Taylor se ty přeživší vydá hledat, aby se jich mohl zeptat, jak vlastně byla, nebo bude, to záleží na úhlu pohledu, Noční strana zničena.
Dozví se, že to způsobil on a Lilith, když proti sobě štvali své armády a nakonec se navzájem zabili, za pomoci Mluvící pistole. Zbraně, která byla vytvořena z Lilithina žebra, tak, jak byla Eva stvořena z Adama. A že oni pak Mluvící pistoli našli a namontovanou na Suzie ji poslali zpět do minulosti, aby Taylora zabila, protože si myslí, že jeho smrt je jediné řešení.
Potom posílají Taylora zpět do "přítomnosti", ale seknou se a on se tam objeví až týden poté, co zmizí. Prvně se vydá do obchodu se zrcadly, aby se skrze ně mohl podívat, jak si jeho druhové vedli. Zjistí, že to není nejhorší. Potom se s nimi opět spojí a chce kontaktovat Autority a ať mu prý Walker domluví setkání. Jenže se ukáže, že Autority Noční stranu zaprodali Lilith. Takže oba musí prchat. Walker se vrátí do Podivínů a Taylor skrze členskou kartu přivolá Tommyho. Společně se pak vydají do Svatého Judy, kde tušijou jednu silnou Mocnost, co žila v křišťálové síni v podzemí pod Noční stranou. Jenže se ukáže, že je to srab. Takže ho tam nechaj, jenže tam na ně čekaj lovci odměn a chtějí Taylorovu hlavu. To se jim získat nepovede, ale Tommy je vážně zraněn. Pak se tam objeví Suzie a Taylor otevře průchod k Podivínům, který předtím vytvořil Eddie a který se nestihl ještě úplně uzavřít.
Tommyho tam dají do pořádku a teď si uvědomuju, že to možná mohlo být opačně, že nejdřív byl Juda a pak až Autority, ale nevím. No, to je fuk. Každopádně, pak se všichni dají v rámci mezí do pořádku a jdou do posledního odboje a skupinka jich se snaží dostat do Stínopádu, kde sídlí Starý otec Čas, protože je to právě on, kdo má Mluvící pistoli. Ale Jediný Taylor se dostane na metro, ostatní se snaží udržet haldy Lilithiných přisluhovačů, aby mu koupili čas. Nastoupí do vlaku a nechá se odvézt k Času. I když po cestě ho napadají všemožné síly, kterým jde o jeho život.
Nicméně, bezpečně se tam dostane a po troše dohadování mu Čas tu pistoli dá. Ale jenom proto, že za ním přišlo jeho já z budoucnosti a řeklo mu, aby tak učinil. A potom se Taylor i s pistolí ocitá před rozbořenou věží otce Čas, která sloužila jako vstup do jeho sídla. A co se nestane, na Taylora tam čeká Lilith. Ovšem, ta nepočítá s tím, že by se Taylor obrátil proti ní a pistoli přiměl, aby se sama zničila... Což on samozřejmě udělá. Chce ho potom ovládnout tím těžším způsobem, ale to jí překazí Sběratel. Který se přidal k poslednímu odporu. A Taylora odtamtud oveze v jakýmsi podivným vehiklu k Podivínům.
Z těch, co doprovázeli Taylora do Stínopádu se vrátila jenom Suzie. Ale aspoň někdo. A potom dostanou spásný nápad, jak Lilith zapudit jednou provždy. A sice invokace Babalon. Díky ní se Lilith dostala do materiálního světa, jak byla vypuštěna z Limbu a díky ní může být do Limbu zase zavřena. Invokaci provedli Walker, Sběratel a Taylorův otec, Lilithin ex-manžel. A vzhledem k tomu, že Lilith probudila mrtvé, VŠECHNY mrtvé, tak si pro Taylorova otce jenom jednoduše dojdou.
A tak se ti tři pustí do obrácené invokace Babalon, respektive do jejího dokončování. Jenže Lilith mezitím přijde. Postaví se jí nejprve Merlin, ale je udolán. A to docela snadno, vzhledem k tomu, že Lilith našla jeho srdce. A použila ho proti němu. Pak proti ní povstane Taylor, ale málem se mu to nepodaří. Nicméně, přispějí mu na pomoc Alex a Suzie. A tak se jim ji podaří zadržet na dost dlouho, aby bylo možné dokončit otevření dveří do Limbu. A Lilith je tam vtažena. I když, když už tam skoro je, je potřeba, aby ji tam někdo strhl. A ten někdo bude v Limbu uzavřen nažvdy.
Původně se tohohle úkolu měl ujmout sám Taylor, ale nakonec se toho zhostí jeho otec. A tak je spolu se svou ex-manželkou navždy uzavřen v Limbu. A tímto aktem je valstně budoucnost, kde je Noční strana v troskách a lidstvo vpodstatě vymřelý druh, zažehnána.